Sep 18, 2011

Ford Granada Mark I '76

to samochód którego produkcję rozpoczęto w Kolonii w 1972 roku. Skonstruowano całkiem nowe zawieszenie, dzięki którym samochód nie odbiegał komfortem prestiżowym modelom BMW i Mercedesa. Silnik i skrzynia to stara konstrukcja z produkowanych w latach sześćdziesiątych modeli Forda Taunusa 17M/20M p7. Produkowany do marca 1985 roku, kiedy został zastąpiony przez model Scorpio. Posiadał napęd klasyczny (silnik umieszczony z przodu napędzał koła tylne). Wyposażenie dodatkowe obejmowało bardzo dużo elementów. W najwyższych modelach (GHIA) zawierało: elektryczne regulowane szyby 4x, elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne, szyberach elektryczny, elektryczną antenę instalacji radiowej, klimatyzację, elektrycznie otwierany bagażnik, automatyczne oświetlenie komory silnika (po otwarciu pokrywy), centralny zamek, spryskiwacze reflektorów, światła przeciwmgielne, światła dalekosiężne, elektryczne regulowane i podgrzewane fotele (kierowcy i pasażera), skórzaną tapicerkę, tempomat, nivomat (układ pneumatycznej regulacji wysokości tylnego zawieszenia), hak holowniczy, relingi dachowe (w wersji kombi), komputer pokładowy (Trip Computer – spalanie średnie i chwilowe, czas i kilometry do następnego tankowania, etc).
Ford Granada was a large executive car manufactured by Ford Europe at both its German factory in Köln (Cologne) and its British factory in Dagenham from 1972 until 1976 when production switched entirely to Germany. From 1985–94 the Granada name was used in the UK only, for a model sold in other European markets as the Ford Scorpio.


No comments:

Post a Comment